Welcome to Our Website
Total Visit( 68 )

Soalan Lazim

Soalan-soalan yang berkaitan dengan perintah

  1. Bagaimanakah saya boleh membuat pesanan?
  1. Langkah pertama ialah mendaftar dengan kami sebagai ahli dengan menggunakan akaun Facebook atau e-mel.
  2. Apa yang anda perlu lakukan sekarang adalah melayari! Anda boleh mencari sesuatu yang khusus dengan menggunakan bar carian atau jika anda mencari jenis item tertentu yang boleh anda layari mengikut kategori yang terletak di bahagian atas halaman.
  3. Sebaik sahaja anda telah menemui item yang anda mahu, pilih reka bentuk pilihan anda, dan klik pada butang ADD TO CART.
  4. Untuk menyemak item dalam troli anda, klik pada ikon CART di sudut kanan atas skrin.
  5. Klik butang CONTINUE SHOPPING untuk melayari lebih banyak produk atau menambah kod baucar di sebelah kanan ringkasan troli anda.
  6. Teruskan pembayaran dengan butang CHECKOUT.
  7. Berikan butiran maklumat penghantaran anda.
  8. Pilih kaedah pembayaran anda.
  9. Jika anda berpuas hati dengan barangan dalam beg membeli-belah anda, klik PAY HERE untuk melengkapkan pesanan anda.


  1. Bagaimana saya tahu jika pesanan saya telah berjaya diletakkan?

Sebaik sahaja anda telah memilih produk keinginan anda, tambah ke troli, pembayaran dan membuat pembayaran anda, anda akan menerima e-mel pengesahan dengan nombor pesanan.

  1. Di manakah saya boleh menyemak pesanan saya selepas saya membuat pembayaran saya?

Di sebelah kanan laman web, klik pada ikon MY ACCOUNT anda akan melihat ORDER TRACKING. Klik pada ORDER TRACKING, anda boleh mengesan status pesanan anda.Semua pesanan yang telah berjaya dihantar akan pergi di bawah ORDER HISTORY.

  1. Bagaimana saya menjejaki bungkusan saya?

Sebaik sahaja pesanan anda telah diambil oleh pasukan kurier, kami akan menghantar e-mel kepada anda kod penjejakan untuk anda menyimpan tab pada status bungkusan anda pada setiap masa.Kod penjejakan ini dihantar ke alamat e-mel berdaftar anda.Sila semak Mel Remeh anda sekiranya ada di sana!

  1. Apa yang perlu saya lakukan jika saya tidak dapat mengesan pesanan saya di halaman penjejakan kurier?

Jika anda tidak dapat mengesan bungkusan anda pada halaman penjejakan kurier, bungkusan anda mungkin baru sahaja menyerahkan kepada rakan kurier masing-masing.Maklumat penjejakan boleh didapati dalam masa 24 jam selepas penghantaran.

Jika anda masih tidak dapat mengesan bungkusan anda 1 hari selepas anda menerima kod penjejakan kami, sila hantar e-mel kepada contact@genfive.com.my atau mesej Whatsapp di +60 17-658 8195 | +60 19-490 7686dengan nombor pesanan anda dan butiran item. Kami akan membantu anda untuk menyelesaikan isu ini dengan tindakan segera.

  1. Bagaimana jika saya ingin membatalkan pesanan saya?

Pembatalan pesanan hanya boleh dibuat dalam masa 4 jam dari masa pesanan.Pesanan yang melebihi 4 jam boleh ditolak untuk pembatalan mengikut budi bicara pasukan kami.Caj pembatalan adalah 20% daripada jumlah kos pesanan.

Sila hantar e-mel kepada e-mel perkhidmatan pelanggan kami contact@genfive.com.my dengan tajuk mesej “Request to cancel order” atau mesej Whatsapp di +60 12-3456789 | +60 19-2345678 untuk memaklumkan kepada kami tentang perintah pembatalan.

  1. Apa yang perlu saya lakukan jika item hilang dari pesanan saya apabila saya menerima bungkusan itu?

Sila hantar e-mel kepada contact@genfive.com.my atau mesej Whatsapp di +60 12-3456789 | +60 19-2345678 dengan nombor pesanan anda dalam tempoh 48 jam selepas menerima bungkusan.Kami akan menyemak laporan anda dan menghantar item yang hilang ASAP!

Jika laporan dibuat selepas 48 jam, ia akan ditolak secara automatik.

  1. Apa yang perlu saya lakukan jika sebahagian daripada produk saya rosak atau hilang selepas digunakan?

Sila hubungi kami melalui e-mel contact@genfive.com.my atau mesej Whatsapp di +60 12-3456789 | +60 19-2345678 dengan foto atau video yang dilampirkan dan kami akan memeriksa produk yang rosak.

Jika bahagian telah hilang oleh pelanggan, kami masih boleh memesan bahagian itu sebagai ganti yang dikenakan bayaran.

Jika bahagian berada di bawah jaminan, kami akan dapat menawarkan pertukaran untuk produk.

PEMBAYARAN

  1. Apakah mata wang harga yang ditunjukkan?

Semua harga ditunjukkan dalam Ringgit Malaysia (RM).

  1. Apakah pilihan pembayaran yang saya ada?

Kami menyediakan Perbankan Dalam Talian, Pemindahan Kredit dan Debit melalui Paydibs dan pemindahan ATM.

Untuk pemindahan ATM, selepas membuat pesanan anda, sila buat pembayaran anda dalam masa 48 jam.Kemudian, pergi ke halaman "track my order" dan muat naik slip pembayaran anda untuk membuktikan transaksi anda.

menjejaki pesanan saya

Nama Syarikat: Genfive

Nombor Akaun Bank:

  1. Apakah e-baucar?

eVoucher adalah baucar elektronik yang boleh dilihat dalam talian di laman dan Laman Web Facebook kami.

Anda boleh menggunakan Baucar E-Baucar Funbies secara penuh untuk barangan yang dibeli dari Funbies Online Store.Pada halaman pembayaran produk, masukkan kod baucar untuk menuntut diskaun anda.

Semua e-baucar mempunyai terma & yarat dan sah untuk tempoh tertentu.

  1. Bolehkah baucar digunakan pada item diskaun?

Kod promo hanya boleh digunakan pada barangan berharga biasa melainkan dinyatakan sebaliknya.

Daftar Akaun

  1. Adakah saya perlu mendaftar untuk membeli-belah?

Ya, anda dikehendaki mendaftar menggunakan akaun Facebook atau alamat e-mel anda sebelum anda membuat pesanan anda.

Mendaftar dengan kami membantu mempercepatkan proses pesanan kali kedua untuk anda, kerana kami mempunyai butiran pengebilan dan penghantaran sedia ada anda.Ia juga membolehkan anda menjejaki pesanan semasa dan masa lalu anda, dan status pembayaran anda.Pembelian yang dibuat semasa log masuk juga akan melesenkan anda ke Mata Ganjaran kami.

  1. Apa yang perlu saya lakukan jika saya terlupa kata laluan atau kata laluan saya tidak berfungsi?

Klik pada Login/ Registerikon dan kemudian klik ‘Forgot Your Password?’ Pautan. Sila berikan e-mel anda yang anda daftarkan. E-mel penetapan semula kata laluan akan dihantar kepada anda tidak lama lagi.Jika anda belum menerima e-mel, hubungi kami untuk bantuan.